Hard Rock >> Recherche d'informations sur un groupe
Share to Facebook Share to Myspace Share to Twitter Stumble It Email This More...

Samedi 27 Mars 2010 - 13:35:39
Bonjour,
Je travaille sur ce site à établir un panorama le plus complet possible de tous les groupes qui, à la fin des années 60 et au début des années 70 ont établi les bases de ce que l'on appelle aujourd'hui le "métal": classés "Hard Rock", "Heavy Rock" ou "Heavy Psych", cette période recelle de nombreuses perles aujourd'hui méconnues, voir complètement oubliées....
Ma question d'aujourd'hui concerne le groupe écossais "Tentacle", qui officia au début des années 70. Les informations que j'ai pu récupérer sur ce groupe sont (en anglais) les suivantes :

TENTACLE - The Angel of Death (SPM-G)
All these bands have something in common 1. They are Scottish, 2. The recordings were made 1971/72, 3. All were produced by Jim West. Tentacle are playing fine guitar rock on the high level.

Je suis à la recherche de toute information supplémentaire (line-up, photos...) sur ce groupe de proto-Hard Rock, qui (selon la critique) mériterait amplement de figurere sur ce site....
Avis à tous les écossais membres de SOM, l'enquête passe par chez vous !!!!

MOTORHEADI

Samedi 27 Mars 2010 - 14:17:26

Samedi 27 Mars 2010 - 18:28:19
Hello,
I worked on this site to establish an overview as complete as possible of all groups in the late 60s and early 70s laid the foundation of what today is called the "metal": classified as "Hard Rock, Heavy Rock" or "Heavy Psych" this period contains many pearls today unknown, see completely forgotten ....
My question today concerns the Scottish band "Tentacle", who officiated in the early 70s. The information that I could get on this group are (in English) the following:

Angel of Death (SPM-G)" ="this.style.backgroundColor='#fff'">Tentacle - The Angel of Death (SPM-G)
All these bands have something in common 1. They are Scottish, 2. The recordings were made 1971/72, 3. All were produced by Jim West.
Tentacle are playing fine guitar rock on the high level.

I am looking for any additional information (line-up, pictures ...) on this group of proto-Hard Rock, who (according to critics) deserves ample figurere on this site ....
Notice to all Scottish members of SOM, the investigation goes through you!!

MOTORHEADI

Samedi 27 Mars 2010 - 18:36:56
Tu devrais mettre ça sur le forum anglophone

Samedi 27 Mars 2010 - 18:38:50
C'est ce que je viens de faire.... ça sera effectivement plus utile !!!!0